Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Saturday, January 23, 2010

koir...

 Alkisah camna leh masuk koir ni..
Sebenarnyer tataw pon kna masuk koir..
Taw2 pon sbb pku(penolong ketua unit) suh pegi bilik muzik…
Sekali ngan 7org lagi classmate..
4girls, 3guys…

Bile p bilik music tu…
Tgk2 ader 3owg senior sains ade skali kat situ..
N dorg cakap kitowg kna wat persembahan koir
mase mlm kebudayaan orientasi kpli yang baru masuk..
terkezut ana…
da laa sore xsedap..
tgk2 masuk koir lak..
haisyh…klako wase..

mule2 tu..wase xnak..nk kuar jew..tp bile pk..sape yang nk gnti…
girl klas sy bkn ramai sgt pon…so kire paksa rela laa ni..
tp biler da pektis2..wase besh pulak…
xperlaa..pgalamn nie..bukan semua dapat pon..
kitowg just berlatih 2 kali jew…
mujo menjadi…
kalo tak tatawlaa..
lgpon sore abg2 senior yg jadi solo byk backup sore kitorg yg xberape nk merdu nieyh
so fine laaa…

mase malam persembahan tu..
mmg berdebar abeh laa…
tp Alhamdulillah..
okielaa jugak..cume ade 1 part tu..sumer owg lupe lirik..tp insyaAllah okie kut…hehe
btw..besh ugak nyanyi2 ni kdg2..hehe..
enjoylaaa..tenkiu kpd pku yg suh p gak tu..

eksperimen chem yang tak menjadi...

ary rabu arituu... ade amali ntuk chemistry..
 lepas lecturer terangkan sket2 camna nk carry out eksperimen(tataw pon ape yg diterangkan)
pastu..kitorang start laa amek apparatus n materials..
kitorang ikotlaa procedure satu2..
sebab da ade 1 eksperimen tu,,
grup kitowg salah wat..gne solution yang salah...
so grup kitorg je laa xjadik
tp eksperimen second nie
sumer grup tak jadi
tataw ape silapnyer
kemungkinan iodine concentration xckup kot..
pastu akak lab tu wat solution baru..
kali ni lagi pekatlaa..
tapi still xmenjadi
padahal..
kitowg mmg da ikot step tu betul2 daa
tensenkan biler eksperiment tak menjadi..
huhu

then..
mase eksperimen tu terbuang dgan begitu sajer...
so..kitowg ade laa amek sket kesempatan ntuk bergambar
hehe
eksperimen tak jadi pon..
pling kurg ade laa knangan bereksperimen..
hehe
 sekiann..

bahan2 eksperimen...ni da prepare ntuk repeat eksperimen
lam tu iodine
bersemangat tuu wat ekperiment..bagus2

eksperiment yang xmenjadii...huu~

Sunday, January 17, 2010

jom bace...


Seketika Sahaja Perasaanku Berubah
www.iluvislam.com
dihantar oleh : Nur itu Cahaya
editor : IskethaykaL


Keretapi ke Pelabuhan Klang akan tiba dalam lima minit lagi.”

Kedengaran suara operator memaklumkan pengumuman yang aku nanti-nantikan. Aku yang keletihan akhirnya dapat menarik nafas lega memandangkan aku terburu-buru takut tertinggal keretapi yang sering kali tergendala.

Nasib orang tak ramai, dapat juga aku duduk”, kataku sendirian.

Hatiku terasa amat tenang lalu terlelap. Aku terjaga apabila tiba di stesen yang seterusnya, kelihatan seorang pakcik dan beberapa anak kecil memasuki gerabak yang aku naiki. Pak cik itu duduk di sebelah aku. Budak-budak itu kelihatan amat comel dan aktif sekali. Pada awalnya, hilang juga rasa penat melihat wajah mereka.


Pak long nak tahu, ini kali pertama kami naik keretapi, seronok sangat Pak Long, terima kasih Pak Long,” kata salah seorang dari kanak-kanak itu.

Pakcik itu hanya tersenyum. Seronok betul kanak-kanak itu. Mereka berlari-lari bagai berada di dunia sendiri. Tidak lama kemudian, kegembiraan mereka meresahkan hatiku. Suara mereka yang riuh menghilangkan ketenteramanku. Mereka berlari ke sana ke sini menjelikkan diriku. Dengan keadaan diriku yang baru sahaja ingin tenang, akhirnya telah hilang dek kerana kerenah budak-budak itu.

Ish budak-budak ni, aku dah la penat. Baru je aku nak rasa aman sikit, diorang ni memekak pula,” omelku sendirian.

Ah, aku dah tak tahan ni, baik aku suruh pakcik ni suruh budak-budak ni diam,” kataku yang sudah tidak dapat menahan lagi melihat kerenah mereka.

Assalamualaikum pakcik,” kataku pemula bicara.

Waalaikumussalam,” pakcik itu tersenyum manis.

Pakcik, saya ingin minta pak cik suruh mereka agar diam boleh? Mereka terlalu bising pakcik, rasanya pakcik juga perasan kan?” aku menyatakan permintaanku.

Hmm, pakcik mengerti perasaan anak ini, tapi pakcik tidak tahu bagaimana ingin memaklumkan kepada mereka, pakcik rasa serba salah bagi menghilangkan kegembiraan yang sedang mereka nikmati ini.”

Eh pakcik ni, aku nak dia suruh budak-budak tu diam, dia cakap macam tu pula, kata faham perasaan aku, tapi cakap serba salah, pandai pula pak cik ni nak main-main dengan aku, nasib la pak cik ni lagi tua dari aku,” omelku lagi di dalam hati.

Kemudian, dengan nada yang sungguh sayu, pakcik itu menyambung lagi, “Sebenarnya pakcik baru sahaja pulang daripada menjemput mereka dari rumah mereka, ibu dan bapa mereka telah terlibat dalam kemalangan siang tadi dan telah selamat dikebumikan oleh pihak masjid, mereka masih tidak tahu mengenai kedua orang tua mereka itu, pakcik tidak tahu bagaimana ingin beritahu mereka.”

Tersentak aku mendengar kata-kata pakcik itu, sungguh kasihan pada kanak-kanak itu. Mereka kehilangan kedua orang tua mereka pada usia yang sungguh muda. Perasaanku yang seketika tadi tidak senang dengan kerenah mereka, akhirnya lahir perasaan simpati di dalam hati. Seketika sahaja, perasaanku berubah.

jom same2 ambil manfaat.. ;)

source: iLuvislam.com

Saturday, January 16, 2010

mendaki puncak...


nampak ipg dr sini..tp gambar ni xclearlaa..enset xmahel..hehe

antare yang menyertai...


permandangan pantai bukit keluang dari atas
lawa kan??

bukit keluang akhirnye dapat gak kudaki kamoo..
hehe...ari jumaat kemaren...
p join aktivit anjuran senior..
ekspedisi mndaki bukit..
sy joinlaa skali even lam klas sains..
just sy sowg jew..
takperlaa...takkan nk ikot kawan sokmo..kna laa survive kan?


lagipun...rumete ader..
n bdak klas agama ramai..
leh tambah kawan, pgalaman, rapatkan ukhuwah..
n same2 merenung alam ciptaan Illahi yang indah ni
mmg xdapat dinafikan kepenatan...tp xper...
pgalaman...bukan mudah nak dapat..


plus2,
sy nie..walopon duk dekat jew ngan bukit keluang..tp blum pernah ag tawan bulit tu..
tyme mendaki tuu..mencabar laa ugak..
sbb curam kan...
tp berkat hati2..
n doa byk2 dsamping niat yg betul..
meng ABLE kan kami sumer yang berjumlah kira2 49 owg..
skali ngan fasi laa...akak2 senior..


memang best..dapat tgk pantai bukit keluang dari atas..
memang lawalaa..
terpegun seketika..
hati xhenti2 dari memuji kebesaran Illahi..
yang menciptakan alam yang seindah ini...


ermm..nk post ni da lamer..tp sebb wi fi kt mktb ni asyik duk block jew ..
payah sket..huh..
ni daa dpt..so..
gnekan lah peluang yang ade.
nanti nk ajak clasmate lak laa...sbb jalan nk mndaki da taw
insyaallah xde masalh nanti..
hepilaa..
xde laa ujung minggu terbuang dengan begitu sahaje...


sekurang2nyer ader pengisian...
bila kami sampai kat puncak bukit tu..
akk senior2 ni da ade aktiviti yg drncg upenyer..
adelaa sal tadbur quran sket..
tp xde lak yg inform suh bawak..
kalo dak leh bawak tafsir ana..
ermmm..


kat puncak tu..slen dgr sdikit tazkirah dr akak2 ni...
kitorg ade nyanyi2 ugak..
kdg2 wase cam dak tadika lak..
tapi takper..
best taw..
nyanyi lagu aeman tuu
demi matahari..
tapi kali nie berbeza sket..
kitorg same2 hayati lirik dye..
mmg tersentuh hati..


akak2 yg guide tu mnangeh taw..
respek dorg..
sbb sy xleh nk nangeh ane..
mybe hati ni masih keras
perlu lagi dilembutkan
dgn tazkirah n peringatan..
tu laa..
sedikit yang nak dikongsikan...


ape yang sy dapat pd minggu ni...syukran kerana sudi mmbace...



keep smile :-)

Friday, January 8, 2010

home=fever relief.. :-)


yeay! leh balik umah..
mule2 tu...engatkan takleh balik..
sebab mule2 tu..en.sabri ckp minggu ni xleh balik
sebab..
ade wat asyura..

tapi..rupenyer minggu depan..
hehe...mujur leh balik
da laa demam..
sallu lelah sebab nek tingkat 4 ke bilik..
tingkat 3 kelas..huhu
ble balik umah nie..tidow semalaman jew...
da ilang lelah..tp still batuk sikit2..
n da ilang demam..
heheh

alhamdulillah..ble balik umah..baru sehat..
aritu pon...
start demam ble nk p mktb..hehe..
tu petanda tuu...
suh duk umah..
hehehe

keep smile!

Wednesday, January 6, 2010

tenang...


Alhamdulilllah….

Tenangnyer hati lepas balik dari surau tadi..

Lepas ngulang habis lam 1 juzuk..

N tgk owg len pon dup ngaji….


Hati ni terasa macam berada kat Imtiaz lagi..

Mmg xdapat digambar betapa rindunya pada suasana kat imtiaz dulu.

Tetiap ary selalu dapat dengar tazkirah.. walaupun tyme dengar tazkirah tu tersenguk2..bak kata cg hise, dup memancing...hehe

Tak pun..

Sedikit tazkirah..dah lame xdapat ketenangan macam ni…


Ye laaa..

Tyme sem 1 dulu..

Mane rajin p surau..alhamdulillah..sem baru nie..da bina azam baru..

Biasanya..kalau ngulang kat bilik cepat ngantuk..bkn ape

Tergoda ngan laptop dpn mate..

Wase cam nk p tgk tu laa..

Ni laaa…


Nafsu sumernyer…td pun..

Ade lecturer math for sc… En. Zulkifli, bg tazkirah..

Membuatkan diri ini sedar tanggungjawab seorang hamba-Nya..

Terasa diri ini lemah dan kerdil di pndgn Nya..

Hari nie…byk sangat input yang ana dapat...

Alhamdulillah..syukur... betapa nikmatnya anugerah Illahi..

Keep smile ;-)

Monday, January 4, 2010

feverr!!


ermm..teruk sangat wase..
dmam selsema niy..
da laa idung tersumbat..xdapat bau pape..
huhu..kna serang asthma ag..sbb kuat sgt batuk
xleh nk gelak sket..
wajib terbatuk2
last2 rasa sakit sgt kt tkak
sbb kuat sangat...
air pon kurang minum niy..
maybe sal tu kut jadi sakit tekak kuat sgt..
huhu

ngadu kat akhi...he said n memperingatkan...
tu ujian laa tuu..
hermm..tenang sket..
so sabaq je laa...
kan ble kte sakit..dosa2 kecik kite akn gugur sikit2 kan?
huhu

nie sikit baru Allah uji..
camna nanti kalo Allah uji ngan ujian lg berat..
sedangkan yang ni pon da tak tertanggung
so..
i need to be strong...
hehe....ermmmm..

ujian yang kte alami mengajar kte akan erti ketabahan dan erti kesabaran..
serta mengajar kita supaya tidak terlalu angkuh di atas bumi milik Nya ini..

keep smile :-)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~