Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Tuesday, February 8, 2011

Monolog dalaman

Saya rasa kaya arini...
Rasa macam nak beli baju baru...
nak beli tudung baru...
nak beli beg...kasut...
nak g jejalan...


tapi desire nk beli dslr lagi besar...
bila fikir-fikir balik, tenung-tenung elok-elok..dslr bukan murah..
kalau beli sekarang, bahagia sesaat, pokai untuk satu sem..


Hati besar cakap," Beli! beli! Bila lagi nak berjoli sakan?".
Hati kecik cakap," Simpan dulu duet sikit-sikit, pastu baru beli".

Nak ikut yang kecik k besar? 


Pikir agy....ikut kecik laa...sbb yang tu lagi baik..
Lagipun, banyak menda nieyh nak kena bayar. 


Baju RM200, Buku RM50, CH RM150, Pashmina Rm50, n campur perbelanjaan lain lagik..Mana cukup nak hidup satu sem kalo beli kamera besar tu..paling murah 2k..saving dulu lah..


Takpalah, lagipun KEPERLUAN lagi PENTING dari KEHENDAK...
Pentingkan perkara yang terpenting dulu laa...


besar: tapi nak dslr..huhu
kecik: lain kali kita beli ek?
besar: alaaa..nak jugak..nak jugakk!!
kecik:    jangan degil boleh tak? nnti ad yg
kna lenyek jadi lempeng kang
besar: hurmm..ye laa.. :-(

Kena pujuk diri sendiri nieyh! heisyh~

p/s: elaun masyukk~

2 comments:

ILaMiLaSyaMiLaH said...

jimat cermat amalan mulie..

wardatulhumayra said...

hehe..yep2...brjimat cermat laa ni..ni baru lepas dapt duet yaaysn lak..kna jimat betoi2 nieyh..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~