Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Sunday, February 27, 2011

Water

Butterfly effect. First, I would like to define what does it means: 
is a metaphor that encapsulates the concept of sensitive dependence on initial conditions in chaos theory; namely, a small change at one place in a complex system can have large effects elsewhere - source en. wiki




Sampai je maktab, tengok ade orang ramai2 ulang alik dari suraw sambil bawak  towel n bakul mandi. Ape da jadi? Mesti takdak air ni. Tetibe je rase nak panggil mama mai amek smula. Nak balik umah. air takdak nieyh...hukhuk.


Fortunately da mandi tadi. Tengok kat wall grup blok, sumer dok bincang nak cari air kat mana. 


Kat suraw xdak air jugak. Takkan nak bagi pecah pili air bomba kot. Best kot kalu mndi ngan pili bomba..hehe. Heisyh! kena cari inisiatif len niii... air laut xbesh nak dgunakan untuk mndi..
Tapikan, air takdak nie...wat saya xselesa laa. Ye la, nak p memerut pn susah..nak mengecil pun susah kalo xde air. Bayangkan kalo bangun tengah2 malam, tengok2 xdak air. Mana nak sanggup turun tangga dari tingkat 3 ni, p suraw memalam bute..Da la ade pokok besor tu..


Heisyh!..Air takde, masalah laaa.. Takkan nak p kelas xmandi kot. Busuk n xselesa weyh..don't like larh


ni la orang cakap, menda kecik je, tapi efek dia besar. 


Why effect besar?? Takdak air ni bahaya untuk hidup. ye la, our body is made up wif 70% from water. What if kalau tetibe xde air. Badan terhidrat, jadi penat n dok rok nk wat kijo doh. Oksigen supply pun tersekat. Aktiviti enzim pun xleh carry on, Blood level decrease immediately, food cannot be digest, constipation occur. Constipation then lead to hemorrhoids. Silap-silap leh berlaku internal bleeding. Ye laa, da fluid in body xcukup..mne nyer nak lancar pergerakan. kan kan?


Herm, nak air! esop nak balik umah..aci dop? 


p/s: tapi ade hikmah xde air ni, orang jemaah kat surau jadi ramai.. :)


setiap apa yang berlaku mesti ade hikmahnye..


there's always something..nothing occur without its own reason.. 

2 comments:

nurus said...

xpe tak mandi pon,bukan orang tau-huhu

wardatulhumayra said...

haha..betul2..sembur perfume banyak2 en..
nurus mesti ad pengalaman nieyh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~