Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, April 22, 2011

Cinta itu..

Ketika cinta kini hadir tidak untuk Yang Maha Mengetahui,  saat secercah rasa tidak lagi tercipta untuk Yang Maha Pencipta.
Izinkanlah hati bertanya untuk siapa ia muncul dengan tiba-tiba, mungkinkah dengan redhaNYA atau hanya mengundang murkaNYA..
Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH..
” Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian diantara kamu, dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan hamba-hamba sahayamu yang perempuan. Jika mereka miskin ALLAH akan memampukan mereka dengan kurniaNYA.” (QS. An Nuur: 32 )
.
Tetapi jika kelemahan masih tidak mampu , maka bersabarlah.. berdoalah.. berpuasalah..
” Wahai kaum pemuda, siapa saja diantara kamu yang sudah bersedia untuk bernikah, maka menikahlah, sesungguhnya nikah itu memelihara mata, dan memelihara kemaluan, maka bila diantara kamu belum sanggup untuk menikah, maka berpuasalah, kerana sesungguhnya puasa tersebut sebagai penahannya.” ( Hadis )

Cukup cintai dia dalam diam.
Bukan kerana membenci hadirnya.. tetapi menjaga kesucinnya bukan kerana menghindari dunia.. tetapi meraih syurgaNYA bukan kerana lemah untuk menghadapinya.. tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup..
.
Cukup cintai dia dari kejauhan.
Kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkannya dari ujian.. kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan.. kerana mungkin sajakan membawa kelalaian hati-hati yang terjaga..
.
Cukup cintai dia dengan kesederhanaan.
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan.. menumbuhkan harapan hanya akan memberi kebahagiaan para syaitan..

Maka cintailah dia dengan keikhlasan.
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati.. tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..?
~ Pilihan ALLAH itu yang TERBAIk
“.. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu. ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” ( QS. Al Baqarah: 216 )
.
Cukup cintai dia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan..
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan.. mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan..
Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan.. serahkan rasa yang tiada sanggup dijadikan halal itu pada Yang Memberi dan Memilikinya.. biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya..
” Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga” (Umar Bin Khattab ra)


Sumber: Mencintai Dia Dalam Diam | Paradigma MUKMIN http://akuislam.com/blog/renungan/mencintai-dia-dalam-diam/#ixzz1KGclYN79

this not the end..

 salam..
lame xhapdet..bila da nak hapdet lak..entri emo2...
maaf naa..hati masih dalam proses nak sehat...
if i know luv is hurt..i don't dare to take the risk..
so, cukuplah hanya sekali saja..
n kita tunggu yang sebenarnya datang...

act..i dunno nk hapdet sal ap..but i just know that i'm not well...not in a good condition..
like my spirit was flew away..mana dia pergi??
cartoon tell everything..


da la tu emo..baek pujuk aty sendiri kan? hehe...
yes! i need to smile n be strong!! 

>>>>>>>>>><<<<<<<<<<<<<<<
white heart said:
when heart is broken,
there are several way to treat ur heart...
but,
most important thing to do is..
back to Allah..He can understand better ur heart..
because He The Creator..
He knows the best for us...

big heart said:
its hard for me..
it not a simple relationship..
really complicated ones...
we've faced lot of thing together..
what should i do?
feel like i don't recognize me myself anymore..
did i do something wrong..
ouhh Allah, please strengthen my heart..
i cannot face it alone..

white heart said:
just be positive my dear..
i knoe u strong enough to face it..
remember..
in Koran, Allah already stated right there..

“Good statements are for good people (or good women for good men) and good people for good statements (or good men for good women)” [al-Noor 24:26]

be positive..
u are strong..

big heart said:
okay! i will try..
i am strong enough to face it alone..
dear white heart, may i hear to L. Park song for a while? 
har har har..waiting for the end have gud lyrics..

may i? hehe

white heart:
o_O ...? :geleng-geleng kepala:
~~sabor je ler~~

big heart start singing:
 This is not the end 
This is not the beginning,
Just a voice like a riot
Rocking every revision
But you listen to the tone
And the violent rhythm
Though the words sound steady
Something empty's within 'em

We say Yeah!
With fists flying up in the air
Like we're holding onto something
That's invisible there,
'Cause we're living at the mercy of
The pain and the fear
Until we dead it, Forget it,
Let it all disappear.

Waiting for the end to come
Wishing I had strength to stand
This is not what I had planned
It's out of my control....


Flying at the speed of light
Thoughts were spinning in my head
So many things were left unsaid 
It's hard to let you go... 
(Oh!) I know what it takes to move on,
I know how it feels to lie,
All I wanna do
Is trade this life for something new
Holding on to what I haven't got

Sitting in an empty room
Trying to forget the past
This was never meant to last,
I wish it wasn't so... (i will wait 4 u)

(Oh!) I know what it takes to move on, 
I know how it feels to lie,
All I wanna do
Is trade this life for something new
Holding on to what I haven't got

What was left when that fire was gone?
I thought it felt right but that right was wrong
All caught up in the eye of the storm
And trying to figure out what it's like moving on
And i don't even know what kind of things I've said
My mouth kept moving and my mind went dead
So, picking up the pieces, now where to begin?
The hardest part of ending Is starting again!!

All I wanna do
Is trade this life for something new
Holding on to what i haven't got...

This is not the end
This is not the beginning,
Just a voice like a riot
Rocking every revision
But you listen to the tone
And the violet rhythm
Though the words sound steady
Something empty's within 'em

(Holding on to what i haven't got)

We say Yeah!
With fists flying up in the air
Like we're holding onto something
That's invisible there,
'Cause we're living at the mercy of
The pain and the fear
Until we dead it, Forget it,
Let it all disappear
(Holding on to what i haven't got!)


Always Smile.. ^^, 

this not the end, this not the beginning.. :)


p/s: ini mungkin hanya rekaan semata-mata.. :) hope if i face the problem i can stand from all of this miserable thingy.. its not easy okeh! but i know i can do it..
pray for me yaa... :)

"Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hamba-Mu, ubun-ubunku adalah dalam genggaman-Mu, berlaku hukum-Mu ke atasku dan ketentuan-Mu adil kepadaku. Aku memohon daripada-Mu dengan semua nama yang Engkau miliki, yang telah Engkau turunkan dalam kitab-Mu, jadikanlah al-Quran itu penyejuk jiwaku, menjadi cahaya petunjuk dalam dadaku, menghilangkan kesedihanku, menghilangkan kesusahanku. Ya Allah, hilangkanlah kesusahanku dan gantikan kesedihanku dengan kebahagiaan."

Wednesday, April 13, 2011

untitled

salam..


long tyme terbiar..kesibukan..maybe~
saya ada banyak cerita nak dicerita..
tapi saya tertekan dengan kekangan waktu..
kalau ada mesin doremon, saya nak undur mase..
tapi mana mungkin wujud, waktu tu, kalau da berlalu, memang xleh nak uat pe dah..


saya baru abes ber BIG, (Bina Ihsan Guru)..


badan masih saket2..
muka masih hangus terbakar..
kalau tanya cermin ajaib, sapekah paling hudus?
mesti lahu je cermin tu gtaw, farina natasha yang hudus!
ouh..okke...kena beli Fair n Lovely nk bagi cerah balik...


oke, xmo tulis da, sebab eseimen menjerit2 mintak disiapkan...


nanti saya citer details agy neyh...ni hapdet amek syarat je..aci? hehe :) 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~