Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Monday, December 19, 2011

Kek Coklat



Dah lama tak share resepi kat sini kan. Kali ni saya nak share resepi kek coklat pulak. Selalu jugak buat bila mood rajin datang, mood ngidam kek. Tambah-tambah lagi, kek cokelat ni feveret pulok... bahan-bahan nak wat kek ni simple mimple je. Sangat mudah nak buat.


Bahan-bahan:


Bahan A:


1 3/4 cawan tepung gandum
1 cawan tepung koko
1 tbsp baking powder
1 tbsp soda bikarbonat


Bahan B:


2 biji telur
2 cawan gula
1 cawan boiling water
1/2 cawan minyak masak
1 tbsp garam halus


Method:


1. Ayak bahan A. Ketepikan dahulu
2. Pukul telur sampai kembang. 
3. Masukkan gula dan garam. Pukul lagi.
4. Masukkan minyak masak. Pukul sampai sebati
5. Masukkan bahan A. Masukkan sikit-sikit taw, sebab nak bagi sebati betul-betul.
6. Kalau nampak dah likat sangat tu, masukkan air sikit demi sikit sampai habis secawan air tu.
7. Pukul sampai sebati n adunan kek dah siap. Tinggal nak bakar or kukus je.


Kek ni leh kukus atau bake, kalau nak bake, gunakan api atas bawah.. 175degree... Timing lebih kurang 30minit kot. Saya agak-agak je masa buat tu.. Suka kukus lagi sebab lagi moist..


Selamat Mencuba ye..

2 comments:

azammudin bin taib said...

waaaaaaaaaaaaaaaaa,sedapnya!!:)

fnatasha.hafizi said...

ahaaa...ak taw ang da lme mgidam..wat sndri na..ak da gtaw resepi..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~