Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Wednesday, December 28, 2011

Sweet girl don’t cry



Awak, nak tahu sesuatu tak? Seorang gadis yang shweet dan strong, dia tak nangis tau bila ditimpa musibah. Tapi tipula kan kalau tak nangis sebab air mata dan wanita memang tak boleh nak lari kan. Tapi kalau nangis sebab lelaki, sangat tak sweet la awak. Awak mesti nak lelaki macho yang jadi Mr.Right awak nanti kan?
Awak nak tahu tak apa ciri-ciri lelaki macho tu?
Lelaki macho tu adalah lelaki yang:

*      Dapat berfikir dengan optimis
*      Tak terburu-buru dalam membuat keputusan.
*      Menangis kerana menyesal dengan dosa-dosa lalu.
*      Sentiasa melaksanakan tanggungjawab dengan komited.
*      Mempunyai azam dan semangat yang kuat
*      Sentiasa bersemangat dalam menempuhi liku-liku hidup
*      Senyum sokmo...smile is charity aite?
*      Cantik tutur katanya
*      Mampu membimbing
*      Sentiasa nampak kuat walaupun dalaman tercedera.
*      Sentiasa dahagakan ilmu
*      Pandai masak..nanti boleh tolong2 masa kat dapur.. :p
*      Hormat ibu bapa

Tengok, lelaki macho tak nangis tau sebab cinta sementara tu. Awak nak lelaki macho kan? So saya tak nak dah tengok awak lemah dengan cinta yang tak tahu hala tuju tu. Sebab saya tahu dalaman awak sangat strong. Awak sangat sabar dalam menghadapi karenah manusia yang pelbagai. 


Sebab tu saya yakin dengan awak. Tapi kalau menangis tu dapat mengurangkan rasa di hati. Saya sedia untuk pinjamkan bahu saya untuk awak. Saya tak sanggup tengok sahabat saya menangis sorang-sorang, sebab saya pernah rasa perasaan tu.


Remember sayang, you are not alone in this world.
Awak akan jadi lebih shweet kalau awak menangis sebab cinta yang abadi


Siap air mata tu boleh tolong awak padamkan api neraka lagi tau. Lagipun, saya tahu, awak dari dulu lagi impikan lelaki macho tu kan kan? Alaa, blushing pulak dy, cubit kank! ^^.

Kalau nak dapat lelaki macho, awak pun kena jadi shweet gurl tau. Baru la comel, macho dan shweet bergabung menghasilkan baitulmuslim yang harmony… whoaa~ o.O

Mesti awak tertanya-tanya kenapa kena jadi shweet dulu kalau nak dapat yang macho kan kan? Meh kite belek tafsir jap, Allah telah berfirman:

Perempuan-perempuan yang keji untuk lelaki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik (pula)…..An-Nuur 24:26

See~ Allah dah janji kan tu? So, jangan risau lah.
Chill larh, everything that happen always have good reason behind.
Don’t take it negative yeah. Be a positive ones..
Senyum cikit! ^__^  ~ haaa, kan chumil tu..

Nangis sebab Allah, itu shweet,
Nangis sebab lelaki, itu sakeet…
^__^
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~