Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, January 13, 2012

Happiness: Appreciate life







WhaT HaPPinESS Means=


=To a barEFooT Man,


haPPinESS is a pair of shoEs.





=To a Man wiTh oLd shoEs,

iT’s a pair oF nEw shoEs.



=To a man wiTh nEw shoEs,a morE sTylish shoEs.




=And To a feLLow wiTh no FeeT,



hE wouLd bE happy To bE barEFooT.


How bLessed arE wE ThaT wE can counT our bLessings, 



noT our burdens.



ThE key is ConTEnTmEnT.


See? To be happy is just simple, appreciate what did you have before it leave 

you. Kalau setiap masa nak tengok kelebihan orang je, mana nak nampak 

kelebihan kita kan? 


Tengok orang kaya, nak jadi kaya jugak. Bila dah kaya, 

nampak jutawan boleh hidup mewah lagi, nak jadi jutawan pulakkk!

Haih, bila nak tenang, nak gumbira macam tu? Asyik tengok kelebihan orang 

je. Apa kata cuba tengok orang yang kat bawah kita pulak? Tengok orang 

miskin melarat yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang tu. Mesti akan timbul rasa nak menghargai hidup ni. 

Tapi tapi tapi, haa, ada tapinya. Kalau part mencari ilmu kena sebaliknya pulok deh.. 


Bila kita terbang di langit, jangan lupa daratan di bawah kerana akhirnya kita akan mendarat di daratan jugak. 



Saturday, January 7, 2012

Monolog diri

Tahun 2011 dah seminggu berlalu. Banyak sangat kenangan tahun lepas. Yang pahit, manis, masin, masam pahit.. Tahun 2012 nampaknya sedikit berbeza dari tahun lepas. tahun ni, takkan sama macam tahun lepas. 


Ada hubungan yang lama tiba-tiba terputus, mungkin yang baru akan datang, tapi entah bila.


Yang pasti, ia takkan sama seperti sebelumnya. Mungkin hati ni kuat nak terima, mungkin jugak sukar. Tapi yakin dengan janji Allah, tu petua nak tenangkan hati yang gelisah. 


Tiba-tiba hati yang selalu terisi, kosong. Meninggalkan lompang disitu. Entah siapa pula yang bakal mengisi kekosongan. Terasa kekok dengan kelompangan itu. 


Mungkin lama-lama diri ini akan menerima dengan perlahan-lahan. Rupanya sangat sakit bermain dengan sesuatu yang tak pasti lagi milik kita. Fikir positif, Allah love me, so he want to give more. Yakin dengan janji Allah.


Kadangkala rasa hati ni tak kuat, tak semena-mena, mata bengkak... masuk habuk kut. hehe


I need that strength. I need to pretend that I am strong enough to face the reality. I need to show my smile rather than my tears.


I am strong, but sometimes I need to cry to top up my strength.


I'll wait for that time..
I'll wait for my Mr. Right..


Oh heart, please be strong for this time being...


Yakin dengan Allah..


Smile.. ^__^ ~
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~