Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Friday, January 13, 2012

Happiness: Appreciate life







WhaT HaPPinESS Means=


=To a barEFooT Man,


haPPinESS is a pair of shoEs.





=To a Man wiTh oLd shoEs,

iT’s a pair oF nEw shoEs.



=To a man wiTh nEw shoEs,a morE sTylish shoEs.




=And To a feLLow wiTh no FeeT,



hE wouLd bE happy To bE barEFooT.


How bLessed arE wE ThaT wE can counT our bLessings, 



noT our burdens.



ThE key is ConTEnTmEnT.


See? To be happy is just simple, appreciate what did you have before it leave 

you. Kalau setiap masa nak tengok kelebihan orang je, mana nak nampak 

kelebihan kita kan? 


Tengok orang kaya, nak jadi kaya jugak. Bila dah kaya, 

nampak jutawan boleh hidup mewah lagi, nak jadi jutawan pulakkk!

Haih, bila nak tenang, nak gumbira macam tu? Asyik tengok kelebihan orang 

je. Apa kata cuba tengok orang yang kat bawah kita pulak? Tengok orang 

miskin melarat yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang tu. Mesti akan timbul rasa nak menghargai hidup ni. 

Tapi tapi tapi, haa, ada tapinya. Kalau part mencari ilmu kena sebaliknya pulok deh.. 


Bila kita terbang di langit, jangan lupa daratan di bawah kerana akhirnya kita akan mendarat di daratan jugak. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~