Pages

Till one year~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Wedding tickers

Monday, August 27, 2012

Tentang...




Teringat pulak raya yang sudah seminggu berlalu. Raya kali ni tak beraya sangat lah. Penuh dengan undangan perkahwinan. Tak campur lagi dengan sepupu bertunang, dengan risikan lagi..banyak betul. Semuanya tentang kahwin. 

Pergi beraya with kakak ke rumah kawannya pun bercakap tentang jodoh. Ye lah, mereka-mereka itu dah nak tamat pembelajarannya. Mesti kena berfikir dah kan?



Haih..haih...haih..

Macam malas nak fikir, 
Tapi kadang-kadang tu kan..
Hati ni bimbang sebenarnya.

Takut jika terlepas..
Tapi andai sudah jodoh, takkan kemana jugak kan?
Eh, tetiba tentang jodoh....

Jodoh tu kan rahsia Allah..
Bimbang jugak lah..
Haih...

Macam nak pesan je..
"Awak, boleh tak tolong tunggu sat je..
Tunggu sampai tiba masanya boleh tak?"

Sebab..
Dia taknak bagi awak terlalai..
Dia taknak bagi awak terleka..

Bimbang jugak dia kalau hati tu,
Dibuai mimpi-mimpi indah yang belum tentu jadi realiti lagi.

Please?
Boleh kan..?
Sabar kejap je.

Dia sangat suka dengan ayat ni,"Bila dua hati bersentuhan, cukuplah doa sebagai penghubungnya."

Tapi adakah hati-hati itu dah bersentuhan jika hati-hati itu tak dapat sebarang informasi?

Hailoh..hailoh..pening.

Segan.

-_-" phew~ 
"tidak mengharap..tp ada pengharapannya..tidak suka..tp ada sukanya..tp ia mmg hadir tnpa disedari..huk..huk..nk beritahu?tidak tahu pada siapakan tmpat mngadu,,hnya Allah..tmpat sebaik2 pengharapan dan pengaduan..usaha?hmmm..clueless..kena banyak perbaiki diri lagi ni..rasa segan menyelubungi diri.."
Hoho ^o^

p/s: entri based on storyline sorang sahabat. Entri jiwang saja kali ni. Hadoi! Effect kenduri kawen banyak sangat kot? Ha ha..

4 comments:

Taufik said...

biasala la
bila musim raya boleh dikatakan jadi trend entry pasal jodoh hahaha
ya la bila jumpa sanak saudara, bertali arus kena soal
tu tak campur org tanya kat tempat kenduri lagi :P
(komen macam dah kenal lama)

wardatulhumayra said...

haha. hadoih,,raya kali ni ntah knp sal jodoh ni trending.
bila dah makin berusia mmg gini la keadaannye..
kdg smpai penat bersoal jwb ngan dorang..

nabila biela said...

ehem2..gwang nye dye..hehe

wardatulhumayra said...

ahem.. huk2
berjiwang dlm ni..kdg ade yg perasan
kadang ad yg xperasan.. hehe
sekali skala biela..
meluah bicara yang terstuck. hee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MaSa MeNGeJaR~